fallback

"ФеърПлей Пропъртис" увеличава загубата въпреки ръста на продажбите

Ликвидността на пазара на ваканционни имоти се подобрява значително през първата половина на тази година, но рисковете остават, предупреждава дружеството

18:50 | 02.09.21 г.

„ФеърПлей Пропъртис“ АДСИЦ увеличава загубата към края на второто тримесечие въпреки ръста на приходите и намаляването на разходите. Това се вижда от отчета на дружеството за второто тримесечие, който е публикуван в сайта x3news.com.

Нетните приходи от продажби на компанията се увеличават до почти 5,2 млн. лева към 30 юни спрямо само 969 хил. лева към 30 юни 2020 г. Продадени са апартаменти за малко над 5 млн. лева, но приходите от услуги падат до 89 хил. лева от 309 хил. лева към 30 юни 2020 г.

Разходите за външни услуги намаляват до 272 хил. лева от 416 хил. лева, а за амортизация – до 59 хил. лева от 111 хил. лева.

Балансовата стойност на продадените активи достига почти 5,4 млн. лева спрямо 543 хил. лв. година по-рано.

Разходите по икономически елементи нарастват до над 5,9 млн. лева спрямо 1,25 млн. лева година по-рано, а общите разходи достигат малко над 6 млн. лева при 1,327 млн. лева година по-рано.

Оперативната загуба на дружеството към края на юни възлиза на 764 хил. лева при 279 хил. лева година по-рано.

Като се включат и финансовите разходи, които остават относително стабилни, нетната загуба достига 839 хил. лева при 356 хил. лева година по-рано.

Активите на „ФеърПлей Пропъртис“ се понижават до малко под 60 млн. лева към края на юни при 63,3 млн. лева година по-рано.

Паричните средства и паричните еквиваленти се увеличават с 5 хил. лева до 597 хил. лева към 30 юни спрямо 1 януари.

В доклада си за дейността компанията посочва, че ликвидността на пазара на ваканционни имоти се подобрява значително през първата половина на тази година, като се засилва интересът към имотите на компанията в Созопол, Черноморец и Банско. Остава обаче рискът от пандемията и противоепидемичните мерки, заради което купувачите и наемателите на ваканционни и бизнес имоти са по-предпазливи.

Основната група купувачи на ваканционни имоти са българите, които купуват както нови имоти, така и на вторичния пазар. Конкуренцията задържа цените на здравословни нива, но това може да доведе до натиск на наемите, както и понижаване на продажните цени, предупреждават от компанията.

В последната година акциите на "ФеърПлей Пропъртис" поскъпват с над 126%, а пазарната оценка достига 22,539 млн. лева.

Свързани компании:

ФеърПлей Пропъртиc АДСИЦ(FPP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:38 | 14.09.22 г.
fallback