fallback

30 млн. лв. износ на български продукти с "Лидл България" за първото полугодие

Хлябът и олиото продължават да бъдат най-изнасяните продукти в мрежата на Lidl

14:47 | 31.08.21 г.
Автор - снимка
Създател

Продукти за близо 30 млн. лв. са изнесли българските производители в европейската мрежа на Lidl през първите шест месеца на 2021 г. Партньорите на "Лидл България" отбелязаха ръст от 9 млн. лв. в стойността на изнесените стоки, което е почти 44% увеличение спрямо същия период на предходната година.

„Устойчивият ръст на износа, който бележим, е доказателство за това, че нашите български партньори стават все по-конкурентоспособни, предлагат все повече и по-добри продукти, които намират реализация на външните пазари. Освен традиционните стоки, които изнасяме, заедно създаваме иновативни и нишови продукти, за които още няма прекалена конкуренция на европейските пазари и поради това успяваме да постигнем много добри резултати“, заяви Боян Георгиев, директор „Стоково снабдяване“ в "Лидл България".

Освен оборота расте и броят на производителите, които изнасят, както и страните, в които се реализира българска продукция. За първото шестмесечие на 2021 година 39 български производители са изнесли 141 различни продукта в 25 европейски държави. Традиционно Румъния, Гърция и Германия са в челната тройка на държавите, за които изнасяме най-много, а тази година български продукти стъпиха и във Великобритания.

Олиото и хлябът продължават да са най-изнасяните стоки от България заради високото качество и конкурентната си цена, но взискателните европейски потребители проявяват интерес и към иновативни артикули като органичен чипс от кафяв ориз, сурови био барчета и  био снакове.

"Тандем Попово" са една от българските компании, които продължават да реализират все по-големи обороти в европейската мрежа на Lidl със своите месни продукти – премиум говеждо месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само от януари до юни т.г. е реализиран износ за над 5 млн. лв. на общо 4 пазара – Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.

Продължава успешната реализация и на продуктите на "Виктория Нутс" – сушени плодове в шоколадова глазура, които за първата половина на годината реализираха продукция за близо половин млн. лв. в 8 европейски държави.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:31 | 12.09.22 г.
fallback