fallback

Кабинетът отпуска 45 млн. лв. за старт на ремонта на жп линията Волуяк-Драгоман

Проектът се финансира от оперативната програма "Транспорт", но още не е одобрен от Управляващия орган на програмата и ЕК

17:05 | 04.08.21 г.

Правителството отпуска 45 млн. лева, за да стартира проектът за модернизация на жп линията от Волуяк до Драгоман и да има шанс ремонтите да приключат до края на 2023 г., за да не връща България пари на Европейския съюз (ЕС).

Допълнителните плащания се отпускат към бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията като принципал на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.

Проектът е предвиден за финансиране по оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и предстои неговото одобрение от Управляващия орган на програмата и Европейската комисия (ЕК).

Осигуряването на средствата ще позволи своевременно стартиране на предвидените дейности и завършването им до края на 2023 г., когато е крайният срок за финансиране от оперативната програма. След одобряване на европейското финансиране за проекта разходите ще бъдат възстановени в държавния бюджет в срок до 31 декември 2021 г., уточняват от правителствената пресслужба.

Изпълнител на отсечката Волуяк-Петърч е обединението „Вистра“ ДЗЗД, което включва фирмите ВДХ АД (преди „Водстрой 98“) и „Лантания“ АД. Срокът за работа е 40 месеца. Стойността на договора за строителство е почти 92 млн. лева без ДДС.

Изпълнител на отсечката Петърч-Драгоман е гръцката компания „Терна“, като срокът за изпълнение е 48 месеца. Стойността на договора е 275 млн. лева без ДДС.

Общата стойност на договорите за строителство е почти 367 млн. лева без ДДС, или над 440 млн. лева с включен ДДС.

НКЖИ подписа договорите със строителите в края на март т.г. С изпълнението на проекта ще бъде завършена жп магистралата от сръбска граница до Бургас, Свиленград и границата с Турция.

Участъкът Волуяк-Петърч е приблизително 12 км дълъг. Предвижда се удвояване на жп линията и изграждане на нова жп гара и спирка Костинброд. Ще бъдат модернизирани коловозното развитие, контактната мрежа и пероните. Ще бъде изградена нова тръбоканална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, ще се надгради и системата SCADA.

Ще се изграждат и нови пешеходни подлези/надлези и пътни надлези, недопускащи пресичане на жп линия в участъка на едно ниво. В урбанизираните територии ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения и предпазни огради за районите около гарите.

Участъкът от Петърч до Драгоман е с дължина над 23 км. Предвижда се удвояване на жп участък от приблизително 17 км и 6,5 км модернизация на единична жп линия, както и модернизация на коловозно развитие, перони и контактна мрежа, както и изграждане на нова жп гара Сливница и ново приемно здание в Петърч.

В Алдомировци е заложена реконструкция на приемното здание. По протежението на целия железопътен участък ще бъдат модернизирани всички съоръжения на жп инфраструктурата, ще бъдат изградени и 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък, както и шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 3 864 м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:13 | 13.09.22 г.
fallback