Правителството прекрати процедурата за определяне на концесионер на Летище Пловдив, открита на 28 февруари 2020 г., съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.
Съгласно Закона за концесиите процедурата се прекратява, тъй като до крайния срок, 23 февруари 2021 г., не е подадено нито едно заявление и оферта, както и няма постъпило искане за удължаване на определения срок.
Предвижда се да бъде извършен независим анализ относно целесъобразността и възможностите за откриване на нова процедура за възлагане на концесия, като се вземат предвид тенденциите за развитието и възстановяването на авиационната индустрия вследствие на пандемията от COVID-19, посочва се в съобщението.
Това е втората процедура за концесия на Летище Пловдив в последните няколко години, като крайният срок за подаване на оферти беше удължен три пъти.
През 2018 г. имаше шанс летището да намери стопанин. В процедурата тогава участваха китайската компания HNA Airport Group и обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. Китайското дружество спечели процедурата с оферта за инвестиции в размер на 79 млн. евро, вкл. изграждане на карго и пътнически терминал и удължаване на пистата, и концесионно възнаграждение за държавата от 6% от приходите плюс фиксирани 600 хил. лева годишно.
Заради вътрешни проблеми и невъзможност да получат одобрение на инвестицията обаче китайците се отказаха да подпишат договора. Компанията дори започна да продава активи, за да спази разпоредбите на китайските власти за чуждестранните инвестиции, както и да намали задлъжнялостта си.
Планираше се евентуално да се преговаря с българското обединение, но през октомври 2018 г. процедурата беше прекратена.
Междувременно преди няколко дни Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обяви конкурс за избор на един независим член на съвета на директорите на Летище Пловдив.