Транспортният министър в служебния кабинет Георги Тодоров обяви, че ще назначи проверка на възложен от БДЖ ремонт на 15 стари локомотива на стойност 27 млн. лв. по т. нар. процедура „инхаус“.
Според медийни публикации договорът е сключен без обществена поръчка по примера на преотдаваните от „Автомагистрали“ дейности на частни фирми.
Според сигнала БДЖ е възложила ремонта на 50-годишните локомотиви на стойност от близо 2 млн. лв. всеки на частния жп завод в Дряново, като това се е случило непосредствено след парламентарния вот през април. Министър Тодоров заяви, че по случая ще бъде назначена проверка.
"Информацията донякъде е абсолютно вярна, но не считам, че може да става въпрос за завишени цени. Ще направя проверка. Проведох вече среща с ръководството на холдинг БДЖ. Указал съм всички предстоящи процедури да бъдат спрени. Няма да стартира нито една процедура, докато тя не бъде анализирана детайлно", заяви министърът, цитиран от БНР.
На пресконференция транспортният министър обяви екипа си и приоритетите за сектора в две основни направления - гарантирането на честни избори, като за целта са проведени срещи с „Информационно обслужване“ и агенцията за електронно управление и недопускането на срив в транспортната система.
Министър Тодоров каза още, че заедно с МВР ще работят по зачестилите набези и посегателства с хвърлени предмети и дори павета по влаковете, които не само рушат състава на БДЖ и инфраструктурата, но и застрашават живота на служителите и пътниците.
Приоритет за транспортното министерство ще бъде още и работата по т.нар. „Визия Нула“ за намаляване на жертвите на пътно-транспортни произшествия.
В последните дни и други министри в служебното правителство започнаха проверка на редица търгове.
Проверяват се всички обществени поръчки в Министерството на туризма за последните 4 години.
Започнаха и проверки в Министерството на правосъдието – на цялата Агенция по вписванията, на регистъра на особените залози и на дирекцията за българско гражданство в правосъдното министерство.
Националната агенция по приходите (НАП) пък си търси почти 10 млрд. лева служебно отписани вземания на основание изтекъл 10-годишен давностен срок за години 2017-2020 г.