"Някой трябва да излезе и да каже ясно - ние в България преодоляхме тази криза, дори и да е моментно, сме способни да посрещнем чуждестранни туристи", съветва тя.
Анелия Крушкова коментира, че в рамките на двумесечното си управление служебният кабинет вероятно няма да може да засегне дългосрочни теми и проблеми в туристическия сектор, тъй като „когато започва един сезон, той на практика е приключил“.
"В този ред на мисли Министерството на туризма следва да предприеме конкретни облекчения за сектора, както и конкретни мерки, с които бихме могли да покажем на нашите партньори, че всъщност искаме те да бъдат наши гости", посочи експертът.
По думите на бившия председател на Държавната агенция по туризъм в началото на всеки разговор трябва да бъде поставена вярна и точна информация за предстоящия сезон, като например колко хотела ще отворят това лято, какъв ангажимент ще поемат и какъв пакет ще предлагат.
"Договорите, които осигуряват големия брой туристи в България, се подписват обикновено зимата за лятото - може би сега е моментът да помислим и за зимата", препоръчва Крушкова. "Нашето поведение трябва да бъде агресивно към всички тези, които потенциално биха могли да бъдат наши гости, като това са най-вече граждани на съседните ни държави."
Бившият председател на Държавната агенция по туризъм е на мнение, че по-далечните пътувания в момента не са толкова реални.
Масовите пазари, какъвто е руският, германският, британският, досега трябваше да подпишат своите договори, което не се случи. Масовият брой туристи, които идват в България, не идват чрез индивидуални договори, а с чартъри", поясни Крушкова.
Според нея все още не може да се каже дали българският туризъм е загубил руския пазар, тъй като в днешно време отношенията са доминирани от политиката.
"Това е също една от задачите на сегашното правителство - да направи съответните стъпки, с които да бъде стопен ледът между нашите страни. Не безплатни визи или други форми на облекчение за руските туристи - единственото важно нещо е колко самолетни седалки ще разреши Русия за България", коментира Анелия Крушкова.
В края на разговора бившият председател на Държавната агенция по туризъм прогнозира, че следващата зима ще бъде изключително трудна за българския туризъм.
"Ако може с 30% всяка година да увеличаваме броя на туристите, то това би било една успешна политика", прогнозира тя.
Какви са перспективите пред българския туризъм преди активния сезон? Каква е конкуренцията от съседните страни? Кога ще се възстанови световният туризъм?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.