Siemens Mobility има съмнения за действията на другите двама участници в процедурата за обновяване на състава на БДЖ, става ясно от позиция на дружеството, изпратена до медиите.
В началото на месеца железопътният превозвач прекрати търга за доставка на нови мотриси на стойност 300 млн. лева (с ДДС), тъй като двама от тримата кандидати не се явиха за преговори и потвърждаване на офертата.
Става въпрос за компаниите Alstom и швейцарската Stadler, с чието оттегляне Siemens Mobility става единствен участник в процедурата.
Според компанията действията на конкурентите ѝ - да откажат участие без предварително уведомление или изтегляне на офертата, "противоречи на добрите бизнес практики както в България, така и по света".
"Смятаме, че неетичното поведение на двете компании Alstom и Stadler по време на провеждането на тръжната процедура е мотивирано от намерението им "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД като възложител да бъде изправена пред необходимостта от прекратяване на процедурата и евентуално обявяване на нова такава при различни условия", пишат от Siemens Mobility.
От компанията посочват, че последното съществено обновяване на подвижния състав на БДЖ е направено в периода 2005 – 2010 година, но след това не е проведена нито една успешна тръжна процедура за закупуване на нови мотриси.
През 2018 година беше открита и впоследствие прекратена друга процедура за доставка на 42 броя нови мотрисни влака за нуждите на железопътния превозвач.