fallback

АПИ е инвестирала над 147 млн. лв. в пътна безопасност през 2020 г.

Тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. и над 6 пъти повече от 2018 г.

15:28 | 11.03.21 г.

Над 147,5 млн. лв. от бюджета на АПИ през 2020 г. са предвидени за мерки, свързани с повишаване на безопасността - ограничителни системи (мантинели), пътни знаци и маркировка, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски на церемонията по връчването на годишните награди на Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“. 

Председателят на АПИ подчерта, че в последните три години пътната администрация инвестира сериозен финансов ресурс в дейности, свързани с безопасността на републиканската пътна мрежа.

Терзийски отбеляза, че тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. – малко над 37 млн. лв., и над 6 пъти повече от 2018 г., когато са вложени 24 млн. лв. Той посочи, че се подновяват ограничителните системи не само при ремонт или когато мантинелите са увредени при пътни инциденти, а и когато те не отговарят на съвременните норми и стандарти. Целта е да се увеличи зоната на въздействие и степента на задържане, така че пътуващите да бъдат максимално сигурни за своята безопасност и дори при излизане на платното или удар да бъдат предотвратени тежки пътни инциденти.

„Безопасността на движението по пътищата трябва да е обща национална кауза и всеки да даде своя личен принос условията за пътуване да стават все по-безопасни. Заедно институции, неправителствени организации и гражданите да направим така, че да се намали броят на пострадалите и жертвите на пътни инциденти, защото здравето и животът са висша ценност и всички се убедихме в това в последните 12 месеца на пандемия“, изтъкна Терзийски.

На участъците с предпоставки за ПТП се полага т. нар. шумна релефна маркировка и студени пластици, които са с по-голяма светлоотразителност и дълготрайност, а шумът допълнително заостря вниманието на шофьорите, каза Терзийски. За повишаване на безопасността се монтират и знаци с възможност за дистанционно управление, а три и четириклонни кръстовища се реконструират в кръгови.

„В партньорство с Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ ще изпълним пилотна интелигентна система за пътна безопасност на 11 участъка от републиканската пътна мрежа“, съобщи председателят на АПИ.

Проектът е с осигурено финансиране от Оперативната програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.

На отсечки от второкласни и третокласни пътища, с обща дължина около 120 км, ще бъдат монтирани интелигентни системи за управление. Ще се монтират и 23 електронни табели с изменящо се съдържание, които ще дават информация за метеорологичните условия и трафика в реално време, ще бъдат снабдени с камери за видеонаблюдение и ще извършват преброяване на преминалите превозни средства, обясни Терзийски.

Той посочи още, че в момента се изграждат интелигентни транспортни системи на автомагистралите „Струма“ и „Тракия“, като чрез високотехнологични компоненти и централизиран софтуер ще се осигури мониторинг, контрол и управление на трафика, така че да се изпълнят изискванията на европейските директиви. Подобни интелигентни транспортни системи ще има и на новостроящите се участъци на магистралите „Хемус“ и „Европа“ като поетапно ще бъдат внедрявани и на вече построените магистрални трасета, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:14 | 14.09.22 г.
fallback