И през летен сезон 2021 ще се разчита на българските туристи. Това става ясно от изказване на вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова. „Работим усилено, за да посрещнем един по-добър летен туристически сезон 2021 г., в условията на пандемията от COVID-19“, каза тя по време на третото заседание на Консултативния съвет по туризъм, което се проведе онлайн, съобщават от Министерството на туризма.
Според прогнозите входящият туристопоток от чужбина през летен сезон 2021 ще бъде по нисък от сезон 2019, като се очаква вътрешният туризъм да е малко под равнището от 2019 г. и близо до постигнатите резултати през 2020 г.
Според Николова има потенциал за привличане на още български гости, които традиционно почиват в чужбина. Очаква се сравнително голям интерес от родните посетители към малките курорти, както и към морски и СПА туризъм. Те все по-често ще търсят места за настаняване с малък капацитет – като къщи за гости, каза вицепремиерът.
Министър Николова очерта и проблемите пред лято 2021 – късен старт на резервациите, масовата ваксинация, по-малко използване на въздушен транспорт, както и факта, че децата не подлежат на ваксинация.
Вицепремиерът каза още пред членовете на съвета, че Черноморските ни летища и летище София са предприели редица мерки с цел справяне с разпространението на COVID-19. Аеропортовете са подготвени, лично се уверих дали се спазват мерките във Варна и Бургас, каза тя.
Прогнозните данни за двете морски летища за периода май-октомври 2021 г. показват, че около 5 хил. кацания се очакват на Летище Варна и около 7 хил. кацания на Бургас, което представлява съответно спад в размер на 6% и 21% спрямо същия период на 2019 г.
Министърът представи и предприетите мерки за стабилизиране на сектора, както и визия за дигитална трансформация в туризма. По отношение на приетата Годишна програма за национална туристическа реклама за тази година вицепремиерът посочи, че основната цел на програмата е да наложим положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация.
За тази година утвърденият бюджет за реклама възлиза на 17 млн. лева, като фокусът в таргетирането е поставен върху вътрешния туризъм, съседните страни и европейски и други пазари, които са традиционни целеви пазари за входящ туризъм и от които има възможности за пътуване.
Членовете на съвета приветстваха представените от министъра вече предприети мерки и бъдещи инициативи и очертаха своите идеи и виждания за развитието на сектора в условията на криза. По време на срещата бяха обсъдени и теми свързани с PCR тестовете, автобусните превози и издаването на визи за руските граждани.