„Ако вестниците са напът да умрат, то регионалните ще умрат последни“, коментира той.
По думите на Руси Чернев обаче развитието преминава в онлайн среда.
„Вестникът е много по-труден за използване и в контекста на Covid заради преминаването му през много ръце”, посочи главният редактор на „Марица". Той обясни, че тиражите на вестниците не са се променили особено през миналата годината, но спрямо няколко години назад са надолу в пъти.
„Ние сами си правим конкуренция на хартията. Преди 20-30 години вестниците бяха основен източник на информация, докато в момента предлагането на новини е огромно“, посочи журналистът.
Руси Чернев обясни, че медията, за която отговаря, има достатъчно рекламодатели и е една от малкото печатни медии, които успяват да се самоиздържат. Но главният редактор подчерта, че бъдещето на периодиката е дигитално, защото е много е трудно за младите потребители да изградят навик да използват хартията.
„Предизвикателството днес не е как да пишеш, а за какво да пишеш. Събирането на полезна и интересна информация не е много лесно заради капсулованата администрация и бизнеса, който не иска да се представи на хората с човешкото си лице“, е мнението на Чернев.
Той смята, че държавата трябва да подкрепи информираността на хората по региони, като намери подходящи начини, за да го направи.
Каква е историята и влиянието на в. „Марица“? Къде има редакции вестникът? Каква е ролята на местните медии и социалната им функция? Нужна ли е държавна помощ за регионалните медии? Какви са предизвикателствата да правиш регионален вестник?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ гледайте тук.