„Очакванията на по-голямата част от потребителите в България са за бавно възстановяване от кризата, като такива песимистични нагласи се забелязват и в други европейски държави, обясни тя. Експертът цитира проучване, според което за разлика от последната финансова криза в момента склонността към харчене е балансирана, като 15% смятат да спестяват, а 22% очакват да харчат повече за ежедневни нужди.
„Това което се откроява е, че много малко хора са склонни да правят големи покупки. Само 3,4% очакват да закупят жилище или автомобил“, посочи Попски.
По думите й продължава тенденцията на изострена ценова чувствителност.
„Ако сравним с предишната криза, тогава имаше големи чувствителни промоции, а сега не виждаме такива, които да правят впечатление. Това означава, че търговците са по-умерени в своите действия“, коментира управителят на Arbitrage Research.
Диана Попски разкри, че половината от участниците в проучването, като 2/3 от хората в категорията на 18-64-годишните са заявили, че ще пазаруват онлайн. За 1/3 от потребителите цената ще стане още по-важна при избора на продукти.
„Негативна тенденция, която забелязваме обаче е, че 28% от хората имат усещане, че живеят в стагнация“, посочи още управителят на Arbitrage Research.
Какъв е потребителският бюджет през 2021 година? Колко от българите са склонни да пестят? Как се променят потребителските навици в условията на пандемия? За какво харчи българинът? Защо младите хора купуват онлайн напитки и храна? Какви проучвания поръчва бизнесът?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „В развитие“ може да видите тук.