Национална агенция за приходите (НАП) и работодателските и браншови организации ще предложат до края на януари механизъм за софтуерна фискализация в електронната търговия, съобщиха от ведомството.
Днес работна група, създадена от приходната агенция, обсъди с бизнеса механизъм за алтернативна фискална отчетност за електронните магазини.
Сред дискутираните въпроси е и това дали НАП да бъде фискален оператор или да има посредници в процеса.
Данъчните и бизнеса са обсъдили и изчисляването на разходите и ползите за бизнеса, както и методът на криптиране и защита на данните, подавани към НАП чрез интернет.
От краткото съобщение на данъчните не става ясно какви договорки са били постигнати, както и дали ще има нови промени в Наредба Н-18.
Приходната агенция посочва единствено, че според тях новият модел на отчетност трябва да е облекчен, бърз и удобен начин на отчитане на оборотите. Софтуерната фискализация, освен да е лесна и евтина за ползване от бизнеса, се очаква да намали фискалните щети в този сектор.
Припомняме, че за електронните магазини задължителното издаване на хартиени касови бележки от фискални устройства отпадна още в началото на миналата година. От тогава продажбите се отчитат и регистрират чрез "издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност".
Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения от НАП алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация на данъчните. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.