Зелената сделка на Европейския съюз дава нова роля на железопътния транспорт. Междувременно пандемията доведе до постоянна тенденция за пренасочване на товарните превози от автомобилен към железопътен транспорт. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт и Клъстер Зелен Транспорт.
“Между 17 и 20% е ръстът на товарните превози, използващи железопътен транспорт, които преминават предимно транзитно през България, докато при автомобилните превози има 20-процентен спад”, посочи експертът.
Той смята, че развитието на железопътната мрежа е сред основните предизвикателства пред страната, изрази и мнението си, че тя не се справя с усвояването на европейските средства и няма изградена пълна магистрала.
“Нашата жп линия не отговаря на европейските изисквания в определени участъци”, коментира проф. Ананиев.
Той препоръча да се направят програми за инвестиции в кадрите. “Най-ценното за железопътния транспорт не са линиите, а хората”, категоричен е Ананиев.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.