Основен фокус в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2021 г. ще са специализираните видове туризъм. Тя ще има за цел да позиционира България като сигурна, спокойна и безопасна дестинация, предлагаща разнообразни възможности за туризъм през четирите сезона на годината. Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност. Това заяви министърът на туризма Марияна Николова по време на онлайн заседание на Национален съвет по туризъм.
По думите на Николова активната и целенасочена рекламна политика ще продължи и през 2021 г.
Планираните дейности биха могли да претърпят развитие и актуализация в зависимост от развитието на пандемията с COVID-19, както и спрямо коментарите и предложенията на членовете на съвета. Очаква се в двуседмичен срок представителите на бизнеса да изпратят своите мнения и идеи, като те ще влязат като приложение в актуализиран вариант на програмата, посочват от Министерство на туризма.
Основните цели в годишната програма са налагане на положителен имидж на България като безопасна, сигурна и спокойна дестинация и развитие и задълбочаване на сътрудничеството с българския туристически бизнес, браншовите асоциации и организации.
В стратегията е заложено реализиране на промоционални кампании и позициониране на специализирани видове туризъм, които могат да се практикуват през четирите сезона на годината.
„В документа е предвидено използването на оптимален микс от маркетингови инструменти и комуникационни канали, съобразени със съвременните тенденции, а планираните комуникационни канали и формати са съобразени с динамиката на медийния пазар, съобразявайки се с тенденциите“, уточни още Николова.
Вицепремиерът посочи още, че по отношение на идващия зимен сезон също са заложени нови, допълнителни маркетингови инициативи. Тя уточни, че мотото, което е избрано за насърчаване на пътуванията в зимните курорти, е съобразено с промяната в търсенето на туристите, причинено от разпространението на коронавируса.
Предвижда се включването и на външна реклама за зимния сезон, както и маркетингови активности в съседни страни, които са водещи пазари за зимния ни туризъм.
Според министъра на туризма е от ключово значение границите със страните от Балканите да останат отворени и в тази посока ще се работи последователно и активно и на високо дипломатическо ниво.
Представителите на бранша посочиха, че е много важно каква информация за епидемичната обстановка в страната и как се поднася, защото пряко влияе на работата в сектора. Те подчертаха, че ключово е да се запази стриктното спазване на указанията за работа и въведените мерки, както и до момента и това е, че страната е сигурна и безопасна дестинация да е основното послание, което се изпраща към туристите. Участниците посочиха още, че е важно и регулярно да се дава актуална информация на дипломатическите мисии, за да може те чрез нея да гарантират данните за техните граждани.
Не трябва да се спира комуникацията с пазарите и да се разчита на записвания в последния момент, коментира Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Според нея сега е моментът за ребрандиране на дестинацията.
Мартин Захариев, зам.-председател на УС на Националния борд по туризъм, коментира, че сега браншът има нужда от нов икономически анализ на мерки, с които той се подпомага, и позициониране във втората вълна на Ковид-19. Според него е добре да се помисли за по-целенасочени действия за развитие на дигиталната трансформация.
Препоръките на Байко Байков, зам.-председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, са за промяна и по-активно използване на социалните медии и различните мобилни формати. По думите му би било добре да се работи по-активно за включване в големите международни изложения през следващата година, дори и те да са само онлайн.
В съобщението на ведомството не се посочва какъв ще е бюджетът за национална туристическа реклама за 2021 г. За миналата година бюджетът по това перо беше 11 млн. лева.