“Споделеното пътуване няма нищо общо. То не е възмездно. Споделено пътуване е, когато се познаваме, уговорили сме се предварително, че в определен час ще пътуваме от точка А до точка Б”, обясни Радков.
Той отбеляза, че нерегламентираният превоз се отнася за шофьори, които най-често минават по спирките и предлагат на пътници да ги превозят до определена точка на цената на автобусния билет.
Експертът смята, че “една от най-фрапиращите промени” на статута и изискванията към автошколите в страната, предложени от изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”, е учебните центрове да станат търговски обекти.
“Към момента школите са на уведомителен режим - уведомяват, че в този обект ще се извършва обучение. За да станат търговски дружества, те ще трябва да минат одобрение в няколко други институции, ако са в жилищна сграда - да получат одобрение за дейност от съседите”, обясни Радков.
По думите му предложението инструкторите да работят на трудови, а не на граждански договори е положително в сегашната ситуация, като се има предвид, че очакванията са пандемията да затвори отново всички учебни центрове.
По отношение на възможността да се въведе изискване всички моторни превозни средства да са собственост или на лизинг от самия учебен център Христо Радков отбеляза, че това ще е удар за школите в по-малки населени градове.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.