Подпомагането на бизнеса в България следва общоевропейската логика, но самата ликвидност невинаги идва навреме. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адв. Виктор Гугушев, член на Управителния съвет на Сдружението на фамилния бизнес.
Пандемията и ограничителните мерки повлияха на всички бизнеси, особено на хотелиерския сектор и турзима, заяви гостът. По неговите думи на компаниите им се е наложило да преструктурират бизнеса си и преминат към повече дигитални процеси.
„Всяка криза ражда възможности за експерименти, ако не веднага, то поне заражда идеята за тях“, каза гостът.
Относно държавните програми за помощ на бизнеса Гугушев обясни, че на някои компании им се е наложило да се свържат с външни специалисти в търсене на помощ за администрацията на процесите и необходимата документация, което допълнително е увеличило разходите им.
„Гугушев обясни също така, че от общия бюджет на мярката 60/40 в размер на 1 млрд. лева, досега са усвоени почти една четвърт от средствата, което означава, че немного компании са се възползвали от нея. Въпреки това той изрази надежда, че програмата ще бъде удължена и през следващата година.
Вижте още във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.