Пътниците със самолет вече не могат да претендират за компенсации, ако полетът им е отменен или закъснее заради причина, свързана с пандемията от коронавирус. Причината е, че Европейската комисия обяви разпространението на COVID-19 за извънредна ситуация. Това обясни в ефира на БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България. Тя призова потребителите да бъдат особено внимателни с новите условия, породени от разпространението на заразата.
Спасова добави, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни директорът на Европейски потребителски център - България.
Спасова допълни също, че към центъра хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Ако проблемът е с български търговец – тогава потребителите да се обръщат към Комисията за защита на потребителите
В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.