Вече няма пречка строителството на северния обход на Бургас да започне. Един от отстранените от процедурата участници, който обжалваше класирането, е оттеглил жалбата си, след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) допусна предварително изпълнение на решението за класиране на участниците.
КЗК сега се произнася, че жалбоподателят – ДЗЗД „Мениджмънт Пътища“ с участници “Пътища и мостове” ЕООД, “Пътно строителство” АД и “Евнет Мениджмънт” ЕООД, трябва да покрие разноските по производството в размер на 200 лева и прекратява преписката. Решението може да се обжалва в тридневен срок от публикуването му, т.е. до петък (9 октомври) тази седмица.
Припомняме, че Агенция „Пътна инфраструктура“ откри обществената поръчка за строителството на северния обход на Бургас в средата на март т.г. Отсечката ще е пряка връзка от магистрала „Тракия“ към курортите на север от Бургас. Прогнозната стойност е почти 53 млн. лева без ДДС и 63,5 млн. лева с включен ДДС.
В крайна сметка избраният изпълнител – „Пътстрой Бургас“ ЕООД, ще построи трасето за малко над 57 млн. лева с ДДС, т.е. с почти 6,5 млн. лева по-малко от планираното.
Преминаване на северния обход на Бургас
Трасето на северния обход започва при 230-ти км на пътя Сарафово – Бургас точно след Атанасовското езеро. Пътят заобикаля езерото от запад и се насочва към пътя Ветрен – Бургас.
Предвижда се отсечката да е с по две ленти за движение в посока с проектна скорост 90 км/ч и локални платна. Ще бъдат изградени и четири пътни възела за връзка със съществуващата пътна мрежа.
Срокът за изпълнение на дейностите е 18 месеца, т.е. ако работите започнат веднага и няма непредвидени обстоятелства и прекъсвания на дейностите, към началото на лятото на 2022 г. отсечката би могла да е готова.
Специално за строителството на северния обход на Бургас правителството отпусна в края на юли почти 13 млн. лева за авансови плащания.
Класиране на участниците
„Пътстрой Бургас“ е класиран на първо място с максимална комплексна оценка от 100 точки. Компанията предлага най-ниска цена за строителството, чиято тежест във формулата за оценка на кандидатурите е най-голяма – 50%.
На второ място е класирана компанията „Инжстройинженеринг“ ЕООД с оценка от 94,91 точки. Компанията предлага малко над 52,9 млн. лева цена за строителството.
На трето място е класирана „АБ“ АД със също 94,91 точки оценка, а на четвърто е „Джи Пи Груп“ със същата оценка. И двете компании дават подобна цена като на „Инжстройинженеринг“ – малко над 52,9 млн. лева, с минимални разлики.
Отстранени от поръчката са „Обединение Обход Бургас“ с водещ участник „Трейс Груп Холд“ с мотив, че офертата не отговаря на условията на поръчката.
Отстранени са още ДЗЗД „Мениджмънт Пътища“, „Автомагистрали – Черно море“, „Пътстрой-92“, Консорциум „Бургас Обход Щрабаг НС“ и „Европейски пътища“.
Избран е и надзорникът на строителството на обекта – Обединение „Бургас 2020“, в което участват „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „ЕН АР Консулт“ ЕООД и „ТРИ ЕС“ ЕООД.