Със 17% са скочили жалбите на потребителите до омбудсмана през 2019 година спрямо предходната. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание, съобщава БНТ.
Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси.
Пред депутатите омбудсманът Диана Ковачева посочи, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. В същото време приключените жалби и сигнали са 13 762.
Те отчете още, че през миналата година е сезирала 5 пъти Конституционния съд, отправила е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирала 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправила е 1 823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.
За поредна година общественият защитник отчете най-много жалби на потребителите срещу монополните дружества, като топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити.
Със 152 гласа "за", 1 "въздържал се" и без нито един "против" Народното събрание прие годишния отчет на омбудсмана.