„БДЖ - Товарни превози“ превозиха през шестмесечието 3,707 млн. тона товари - с 15,43 хил. тона или 0,41% по-малко в сравнение със същия период на 2019 г. Приходите за периода от януари до юни са 60,6 млн. лв., с ръст от 2,5 млн. лева на годишна база, съобщиха от държавната железница и посочиха, че тези резултати са постигнати в силно влошената икономическа обстановка вследствие на пандемията COVID-19.
В „БДЖ - Товарни превози“ оценяват състоянието си в края на първото шестмесечие като стабилно. Чистият размер на капитала на дружеството – разликата между стойността на активите и всички задължения на предприятието, е 82 млн. лева, като от компанията заявяват, че тя е добре капитализирана.
През посочения период, в състояние на влошаване на икономическите показатели в световен мащаб, „БДЖ - Товарни превози“ увеличава пазарния си дял в товарните жп превози с повече от 5% в изпълнение на заложения в бизнес плана на дружеството планиран превоз от над 7,5 млн. тона товари през тази година.
От компанията информират, че през първото шестмесечие на тази година тя е намалила разходите си за външни услуги с 37% (2,3 млн. лева), като е запазила нивото на разходи за персонала, въпреки увеличението на всички възнаграждения в предприятието с индексиране на минималната работна заплата.
В същото време, при запазване на обема на превозените товари, с оптимизиране и реорганизация на работните процеси в дружеството са отчетени 21% (654 хил. лева) намаление на разходите за дизелово гориво. Постигнати са и 27% намаление на цената на тяговата електроенергия.
За да се преодолее изоставането в ремонтната програма от минали години, „БДЖ - Товарни превози“ инвестира в капитални и текущи ремонти на подвижен жп състав с 1 млн. лева или 80% повече в сравнение със същия период на миналата година.
За всички стари задължения са подписани споразумения за изплащане със съответните погасителни планове, които се обслужват редовно, уверяват в „БДЖ - Товарни превози“.
Оперативната печалба за шестмесечието възлиза на 1,4 млн. лева. Постигнатите положителни резултати са на фона на сериозното увеличение на сумарните разходи за действащите и въведени нови такси за достъп и ползване на инфраструктурата в размер на 4 млн. лева спрямо същия период на 2019 г., изчисляват в държавната железница.