„Чисто икономически, ако някой от кредиторите реши да постави БДЖ в несъстоятелност няма да има проблем. Активите не могат да покрият 60% от задълженията“, посочи той.
Проф. Ананиев смята, че ситуацията в българските железници не се различава от тази в други държавни предприятия. Според него държавната железница изостава като технология и визия поне с 20 години.
"През първото полугодие са превозени 3,7 млн. тона товари, което е само с 15 хиляди по-малко спрямо същия период от миналата година. За сравнение, имало е и години, когато железницата е превозвала 70 млн. тона, като през последните години се задържа в диапазона 10 – 12 млн. тона товари годишно", отбеляза експертът.
Той съобщи, че на пазара има 13 железопътни превозвачи, от които 6-7 са активни.
„Наблюдава се едно сегментиране на пазара, като себестойността на превозите в държавното предприятие БДЖ и разходите не могат да бъдат покрити от приходите“, пресмята проф. Ананиев.
Според него причините за ситуацията в държавната железница се изразяват в липсата на гъвкавост и търговска политика, и по-ефективното изпълнения по веригата на доставки от частните превозвачи.
„Ако БДЖ изчезне, това няма да се превърне в транспортен проблем. Въпрос на време е докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ“, риторично попита експертът.
Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.