fallback

От зимните курорти искат реклама в социалните мрежи

Представителите на бизнеса настояват мярката 80/20 за сектора да действа до края на сезона

14:45 | 18.08.20 г.

Като туристическа дестинация България трябва да преориентира своята рекламна стратегия и кампания в социалните мрежи, както и в телевизиите на балканските страни. Ключово за развитието на предстоящия зимен сезон е активното и целенасочено присъствие на страната в различни онлайн канали. Това поискаха от вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова представители на зимните курорти.

В работната среща в Боровец участие взеха ръководствата на туристическите комплекси в Банско, Пампорово и Боровец и от София, както и представители на местната власт и бизнеса от община Самоков, съобщават от Министерството на туризма. 

Бизнесът настоява още фокусът да бъде поставен и върху факта, че се спазват всички мерки на безопасност. Ски спортовете са едни от най-сигурните и здравословните занимания, единственото струпване на хора е възможно само на лифтове, но и там се взимат мерки за спазване на дистанцията, увериха участниците в дискусията.

„Много добра е инициативата да се събере браншът преди началото на зимния сезон, за да се обсъди актуалната ситуация в сектора“, коментира кметът на Самоков Владимир Георгиев. И допълни, че според него трябва да се разработи рекламна кампания, насочена и към българските туристи. От думите на кмета стана ясно още, че е необходимо  да се помисли за стимулиране на конферентния и конгресния туризъм.

Представителите на бизнеса посочиха, че за отрасъла е от голямо значение да се запази мярката 80/20 до края на сезона и подкрепиха факта, че Николова е предложил тя да действа до май 2021 година.

От сектора откроиха необходимостта от подобряване на пътната инфраструктура и връзката с летищата, както и идеята да се обмисли начин за стимулиране на пътуванията с автобус на принципа на субсидиите за чартърните полети.

Министърът съобщи данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) за Боровец, които показват, че от началото на годината до 15  август в курорта са пренощували над 86 хил. туристи. За периода 1 януари – 15 август най-много са били българските посетители - над 36 хил., британските гости са били над 22 хил., от Република Северна Македония - повече 7 хил.,  румънските - над 3 хил., а израелските - над 2800. 

„Важно е отсега да започне и подготовката на сезон 2021, защото прогнозите са, че следващите две години отрасълът ще продължи да се възстановява плавно, но все още няма да е достигнал нивата отпреди кризата“, заяви министър Николова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:24 | 14.09.22 г.
fallback