fallback

Кои са най-големите предизвикателства пред занаятчиите в България?

Достигането до хората е по-трудно, защото няма чак толкова много организирани места за изяви, посочи основателката на "Фърфолета" Росица Ангелова

11:30 | 23.07.20 г.

Едно от предизвикателствата пред занаятчиите е голямата конкуренция у нас, тъй като България е един сравнително малък пазар. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Росица Ангелова, основател на магазин и сайт на ръчно изработени играчки "Фърфолета", която потвърди, че с творчеството си съхранява българските традициите.

“Има доста хора, които се занимават с ръчна изработка не само професионално, но и като хоби", посочи тя в “Bloomberg TV Bulgaria Интервю”.  "Това от до някаква степен разводнява пазара, появяват се много автори с не толкова стойностна и качествена продукция. От друга страна държавата ни налага ограничения, административни и финансови изисквания като на големите фирми”, допълни тя. 

Ангелова каза също, че достигането до хората е по-трудно, защото няма чак толкова много организирани места за изяви, а снабдяването с материали също е голям проблем. 

Основателката на "Фърфолета" достига до клиентите си чрез своето пловдивско ателие, до което те отиват на място, и чрез онлайн магазин. Доста често тя посещава  организирани изложения из цялата страна. 

Ангелова сподели още, че хората, които пазаруват от "Фърфолета”, търсят различното. 

“Обикновено се търсят неща за доста презадоволени деца, които имат всичко. Търси се нещо персонализирано”, обясни тя и разкри, че при личните срещи се опитва да научи и родителите, че децата трябва да получат качествени играчки, които имат много предимства пред китайския внос.

Вдъхновението й идва от идеите на децата и създава уникални играчки. По време на извънредното положение Ангелова работи главно вкъщи. 

“Това беше времето, когато успях да обновя онлайн магазина, да помисля върху нови продукти, които мога да предложа и да минат тестов период и съответно да направя нова колекция, която вече мога да предложа и на публиката”, разкри тайната на своите произведения творецът. 

Тя посочи, че има промяна в потребителското търсене. "Напоследък с търсят повече практични неща, които да имат по няколко приложения и с възрастта да не омръзват", обясни Ангелова и поясни, че се търсят играчки, в които децата да проявят творчество.

По думите й повечето от творбите й се търсят за подаръци.

"Когато хората не се събират, не се правят рождени дни, не могат да се срещат, съответно има и отлив. Аз правя и много аксесоари за коса - когато не могат да излизат навън, те не могат да ги ползват. Затова имаше малък спад. Но нещата се нормализираха вече и се надяваме малко по малко да се оправят”, надява се Ангелова. 

Какви са тенденциите в ръчно произведените играчки? Какъв е профилът на купувачите? Ще има ли нови арт събития? Как ще се развие „Фърфолета“?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

Всички гости на рубриката “Bloomberg TV Bulgaria Интервю” вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:00 | 14.09.22 г.
fallback