"Заедно с моя екип и Центъра за градска мобилност разработвахме проект за реформата на наредбата, в която са регулирани зоните за паркиране. В него предвиждахме и много други неща, не само разширяване на зоните, например премахването на служебните абонаменти. Това ще освободи стотици места в центъра на София, места за доставки, възможност за уикенд зони в квартали, в които има сериозно натоварване през уикенда", каза в ефира на Bulgaria ON AIR Борис Бонев.
Той посочи, че проблемът се е появил, когато от ГЕРБ са внесли контрапредложение.
Според него това е „един изключително осакатен и орязан доклад“, в който се иска механично увеличаване на зоните, но това да се случи без реформи, прозрачност и отчет къде ще отиват парите от тях.
„Моят доклад беше отхвърлен, а техният ще си го приемат с мнозинството от ВМРО, ГЕРБ, Атака, СДС. Аз няма да го подкрепя, защото не е това целта - само механично увеличаване на зоните и прибиране на парите", коментира Борис Бонев предстоящото гласуване в четвъртък в Столичния общински съвет.
По думите на общинския съветник от БСП Иван Таков, София не трябва да става един голям платен паркинг.
"Това още през 2013 г. го казах на Центъра за градска мобилност, защото безцелното разширяване на зоните, без никаква мисъл за паркинги, е безумие. Това решава един малък локален проблем и го прехвърля на съседната улица. Затова ние не подкрепихме доклада, внесен от управляващото мнозинство, не подкрепихме и доклада на г-н Бонев, въпреки че в интерес на истината в неговия доклад имаше някои добри идеи", заяви Таков.
Общинският съветник от БСП пресметна, че с доклада на ГЕРБ ЦГМ ще прибира 8,9 милиона повече.
"Правят се опити "Съборна" да стане пешеходна зона. Имаше и идея през уикендите някои други улици да станат пешеходни. Дори ние го подкрепихме това, въпреки че ефектът е изключителен спорен", каза още Иван Таков и за пореден път настоя да започне изграждането на паркинги.
По думите на Борис Бонев изграждането на паркинги засега се отлага.
„Предложих доклад за изграждане на десет монтажни паркинга в кварталите с три хиляди места, с шест месеца обследване, терените са перфектни за подобен вид конструкции, каза Бонев и заяви, че управляващото мнозинство не желае този доклад да бъде подкрепен.
Независимият общински съветник подчерта, че "синята" и "зелената" зона са един от механизмите за регулиране на паркирането и намаляване на хаоса.
Таков смята, че в този случай ясно се вижда липсата на ангажимент от страна на "Столичната община", въпреки че за пореден мандат това е приоритет на кмета Йорданка Фандъкова.
"Преди десет години беше обещано, че с парите от "синята" и "зелената" зона ще се строят паркинги и ще се инвестира в градския транспорт. Справка показа, че 0% от парите от паркингите отиват в градския транспорт, а паркинги не се строят.
Защо жителите не кварталите на „Яворов“ и „Иван Вазов“ искат „зелена зона“? Защо управляващото мнозинство в Столичния общински съвет не се ангажира с финансова рамка за изграждане на паркинги? Кога ще бъде изградена велоалея на бул. „Патриарх Евтимий“, въпреки обещанието на столичния кмет? Какви са приоритетите в бюджета на София? Ще се разреши ли проблемът с изоставените автомобили?
Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.