Производството на вино минава през трудности и сериозна промяна в условията на пандемия. Добрата новина е, че са създадени доста онлайн магазини за вино, които са добра алтернатива в бранша - благодарение на това виното "претърпя бум" в онлайн търговията. Това мнение изрази Катя Йончева, издател на каталог за вино, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Гостът посочи, че през март, април и май консумацията на вино в съответните за целта локации е била силно редуцирана. По думите на Йончева в България имаме винен туризъм, като в последните 5-6 г. се наблюдават сериозни играчи на този пазар.
Според нея кварталните малки магазини са функционирали добре, както и по-големите вериги.
"Има ръст в търсенето на всякакъв сорт вино. В началото на пандемията са се купували по-скъпи вина и цената им се е повишила, след което се нормализира", допълни тя.
"Увеличи се търсенето на по-високия клас - вина над 30 лв., както и на вина в кутия. Освен това нарасна интересът към български сортове - рубин, мавруд, мискети".
Катя Йончева подчерта, че са усетени и ефектите от силно затрудния износ и намаляването на продажбите и поръчките в пика на кризата, свързана с коронавируса.
Очаквайте видео материал с целия разговор на Bloomberg TV Bulgaria.