Осем са кандидатите за надзора за строителството на северния обходен път на Бургас, съобщават от Агенцията „Пътна инфраструктура“.
На 23 юни стана ясно, че кандидатите да строят отсечката от малко под 5 км са 10-ма.
Прогнозната стойност на поръчката за надзора е 825 хил. лева без ДДС.
Четири са самостоятелно явилите се в процедурата фирми – „Трафик Холдинг“, „Трансконсулт – БГ“, „Строл-1000“, „Пътинвест-Инженеринг“, както и четири сдружения – „Пътнадзор“ ДЗЗД с участници „Пловдивинвест“ АД и „Консулт Инженерингс“ ЕООД; „План инвест обход Бургас“ ДЗЗД с участници „План Инвест Пловдив“ ЕООД, „Инфра Контрол“ ЕООД и „Инфра Инвест“ ООД; Обединение „Бургас 2020“ с участници „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Ен Ар Консулт“ ЕООД и „Три Ес“ ЕООД; „Строй Експерт Електро 2018“ ДЗЗД с участници „Геоексперт България“ ЕООД и „Строй Тех Надзор“ ЕООД.
Новият обходен път ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна, посочват от Агенцията.
Изграждането на трасето ще започва при 230-ти км на път I-9 Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към път I-6 Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез.
Новият участък ще осъществява връзка със съществуващата пътна мрежа чрез 4 възела. Индикативната му стойност е почти 53 млн. лева без ДДС, а средствата са осигурени от бюджета.
С изграждането на отсечката ще се изведе извън Бургас транзитният трафик от Варна и от магистрала „Тракия“ към курортите северно от черноморския град. Сега пътуващите от София към курортите северно от Бургас минават рез пътен възел „Българово“ по пътя Миролюбово – Каблешково – Тънково.
Строителството на отсечката се бави от години. Първоначалните планове беше пътят да се изгради с държавен инвестиционен заем или със средства от програмите „Транзитни пътища“, финансирани със средства от ЕС, но нито една от идеите за финансиране не се осъществи. Забавиха се и отчужденията на имоти за строителството.