Състоянието на българската гражданска авиация беше много тежко повлияно от забраните, от спирането на пътуванията заради пандемията. В момента приходите на авиокомпаниите са около 20-30% от постъпленията в предишни години. Това коментира пред БНР Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании. Той подчерта, че дружествата от сектора не са предприели масови съкращения.
"През този период българската гражданска авиация и нейният персонал продължи да се подготвя и да тренира, да се труди така, че ние спокойно да имаме упование в хората, когато се качим горе на самолета", подчерта Станулов и призова мярката 60/40 да бъде 80/20 за авиационния сектор.
"Всички се страхуват да пътуват, това е ясно и за съжаление няма как да ги поощрим с по-ниски цени на билетите", допълни той. По думите му се изпълняват само 10-20% от полетите.
В разговора взе участие и Александър Богоявленски, пилот, експерт и журналист. Той посочи, че в момента е много изгодно да се търсят самолетни билети, както за по-близки, така и за по-далечни дестинации. Някои компании в страни в Европа предлагат билети на цени от 250-280 евро между Европа и САЩ.
По думите му превозът на товари чрез самолети е намалял с 50% и поне 2-3 години ще са необходими да се върнат авиокомпаниите на нивата от преди кризата.
Според него някои компании са влезли в кризата с много по-силни позиции, в добро финансово здраве. "Става дума за някои от нискоразходните превозвачи, които сега си позволяват да бъдат доста агресивни на пазара, да откриват нови бази, нови маршрути - рисково, но все пак може би тази стратегия ще проработи, но като цяло за индустрията следват много мрачни години", коментира Богоявленски.