Увеличават се жалбите от хора, отказали се от почивки в страни от ЕС, отчитат от Европейския потребителски център.
„Има увеличение на жалбите, които постъпват във връзка с хора, отказали се от почивки, пътувания или настанявания в други страни от Европейския съюз. От началото на март досега жалбите са около 10%, докато за същия период на миналата година са били около 4%“, каза пред БНР Соня Спасова, директор на центъра.
Тя подчерта, че е важно как са били направени резервациите. „Ако потребителят е направил резервацията сам, важат условията за резервация и дали опция за безплатно анулиране или връщане на сумата в срок. Ако резервацията е през туроператор, важат условията в договора“, посочи тя.
Спасова смята, че е добре потребителите е добре да бъдат гъвкави, да се мислят различни варианти.
При отлагане на различни мероприятия – музикални, спортни, важи националното законодателство и условията, при които са купени билетите или пропуските. „Добре е да се направи проверка на сайта на организатора, да се следи електронната поща“.
В някои държави вече е регламентирано издаването на ваучери, който е валиден за бъдещ период, обикновено за след 18 месеца, както е в Италия, каза Спасова.