За да бъде българският туризъм успешен, той трябва да бъде целогодишен. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Йордан Йорданов, зам.-председател на управителния съвет на „Сдружение Туризъм“.
“75-80% от приходите в туристическия сектор се очаква да идват от сезонния туризъм. За разлика от България, има наши балкански съседи, които са развили целогодишен туризъм”, посочи той.
Според Йорданов времето за привличане на туристи може би е било преди година или 6 месеца.
“Вече сме в една реалност след пандемията, която предизвика доста смущения. Те изведоха на преден план проблеми които са от 15-20 години”, посочи експертът.
Що се отнася до българите, които избират Гърция за лятната си почивка, Йорданов смята, не може да се промени поведението на хората, които имат избор.
“Уважавам съгражданите, които избират и други дестинации. Тези, които трябва да възстановят доверието в българския туризъм не са българските граждани”, коментира зам.-председателят на управителния съвет на „Сдружение Туризъм“.
Според него българският турист през годините е бил пренебрегнат дотолкова, че той неминуемо е избрал други дестинации.
Йорданов е на мнение, че „проблемът не е нито на държавната администрация, нито на местната власт, нито на сдруженията, а на предприемачите". Той препоръча те да променят цялостната структура на българския туризъм, като започнат да предлагат традиционния дух, храна и история, които ги няма никъде другаде.
Той посочи, че например пътуването за спа с дъх на вино, старите рецепти и минералните води в симбиоза с експозиции са все неща, които могат да се предлагат целогодишно.
“Трябва да помислим как да развием туризма в следващите десет години, за да намалим фалитите”, каза още Йорданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" вижте тук.