fallback

Навлизането на румънския пазар изисква стратегия и търпение

За миналата година стокооборотът между България и Румъния достига 5 млрд. евро, отчитат от Българо-румънска търговско-промишлена палата

15:37 | 12.06.20 г.

Румънският пазар е привлекателен за българските компании заради географската близост, членството на страната в Европейския съюз и защото е двойно по-голям от нашия. Това каза Елеонора Иванова, изпълнителен директор на Българо-румънска търговско-промишлена палата, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.

Иванова обаче отбеляза, че географската близост и близката народопсихология не са достатъчни за успех на румънския пазар, тъй като той е изключително конкурентен.

“За навлизане на румънския пазар трябват добре изграден бизнес в България, стратегия и търпение. Понякога трябва да се започне с продажби на себестойност, за да се отключат възможностите на пазара”, посочи тя. 

Експертът посочи, че за миналата година стокооборотът между България и Румъния достига 5 милиарда евро. Основно страната ни изнася петролни продукти, метали, продукти от селскостопанския сектор. България изнася в Румъния храни и други бързооборотни стоки, както и инженерингови услуги. 

По отношение на интереса на румънския бизнес към България експертът заяви, че той е по-слаб, румънските инвестиции са по-малки у нас, но търговският оборот между двете страни е балансиран. 

Повече по темата вижте във видео на Bloomberg TV Bulgaria.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:58 | 09.09.22 г.
fallback