Румънският пазар е привлекателен за българските компании заради географската близост, членството на страната в Европейския съюз и защото е двойно по-голям от нашия. Това каза Елеонора Иванова, изпълнителен директор на Българо-румънска търговско-промишлена палата, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.
Иванова обаче отбеляза, че географската близост и близката народопсихология не са достатъчни за успех на румънския пазар, тъй като той е изключително конкурентен.
“За навлизане на румънския пазар трябват добре изграден бизнес в България, стратегия и търпение. Понякога трябва да се започне с продажби на себестойност, за да се отключат възможностите на пазара”, посочи тя.
Експертът посочи, че за миналата година стокооборотът между България и Румъния достига 5 милиарда евро. Основно страната ни изнася петролни продукти, метали, продукти от селскостопанския сектор. България изнася в Румъния храни и други бързооборотни стоки, както и инженерингови услуги.
По отношение на интереса на румънския бизнес към България експертът заяви, че той е по-слаб, румънските инвестиции са по-малки у нас, но търговският оборот между двете страни е балансиран.
Повече по темата вижте във видео на Bloomberg TV Bulgaria.