fallback

От какви мерки за подкрепа има нужда морската индустрия?

Трябва да има транснационални възможности за преодоляване на щетите от коронакризата за синята икономика, препоръча Илзе Атанасова от Морски клъстър България

21:09 | 04.06.20 г.

“Мерките срещу коронавируса засегнаха основно круизния транспорт, който спря почти на 100%”, коментира тя.

Атанасова посочи, че товарният морски транспорт има спад от около 30% в контейнерните превози, а при насипните товари спадът е над 50%.

“При танкерите няма значителни спадове, имайки се предвид, че те се използваха като складове заради поевтиняването на петрола”, каза експертът.

По думите на Атанасова пандемията е ударила и големите корабостроителници, защото дейността там е свързана с мобилността на хората.

Председателят на управителния съвет на Морски клъстър България отбеляза, че приходите на българските пристанища намаляват заради коронакризата, а общото мнение на бизнеса е, че е необходим по-адекватен подход при разработването на държавните мерки за подкрепа, тъй като те трябва да имат предвид спецификите на съответните индустрии.

Според Атанасова има транснационални възможности за преодоляване на щетите от коронакризата в индустрията, включително на ниво Европейски съюз.

Очаквайте видео материал на Bloomberg TV Bulgaria с целия разговор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:45 | 13.09.22 г.
fallback