Има опасност най-големият доставчик на гориво в България да спре работа. Това коментира пред БНР генералният директор на „Лукойл България“ Булат Субаев. Като причина той посочи готвените законодателни промени, свързани с данъчните складове.
Според поправките компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира. Според Субаев предвиденият срок е твърде кратък.
Към момента единствения аргумент на управляващите е , че трябва да влязат приходи в хазната.
„Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък“, отбеляза Субаев.
Припомняме, че вчера Българска петролна и газова асоциация (БПГА) и „Лукойл България“ призоваха правителството да се откаже от текстовете от проектозакона за промени в Закона за акцизите и данъчните складове, както и в Закона за корпоративно подоходно облагане, тъй като според тях предложенията не „кореспондират" по никакъв начин със Закона за здравето. Според БПГА задължаването на бизнеса да купува и монтира нови измервателни уреди по отношение на петролните съоръжения ще усложни допълнително условията, в които работи на фона на пандемията.
По думите на Субаев постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена инфраструктура на компанията. „От самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", подчерта той.
Според генералния директор на „Лукойл България" предстои да се пресметне точния размер на инвестициите. По думите към момента е ясно, че от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите на дружеството, за да успее да осигури непрекъснатост на доставките.
Кризата на световния нефтен пазар е безпрецедентна и сериозно ни засегна, каза още Булат Субаев пред „Хоризонт", като подчерта, че до този момент не е съкратен нито един служител.