С кметовете на морските ни общини обсъждаме възможности на кои плажове биха могли чадърите и шезлонгите да бъдат безплатни или на символична цена. Готови сме другата седмица да предложим опциите, за да може, ако има късен сезон, да се знае къде това може да се случи. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по БНР.
Тя коментира и поисканата й от бранша оставка, като не се съгласи с техните обвинения.
„Министерство на туризма е част от българското правителство и всички мерки, които се взимат от правителството важат и за този сектор. Разбирам напрежението в сектора и това е нормално предвид факта, че туризмът е най-засегнатият от коронавируса не само в България, а и в целия свят. Със сигурност очакванията у хората всичко да става сега и веднага и да се намери балансът е изключително труден, защото за съжаление не само този е единственият засегнат сектор“, посочи Николина Ангелкова.
Оптимистичният вариант за начало на летния сезон е подготовката му да стартира на 15 юни, а официалното му откриване да бъде на 1 юли. Песимистичният - такъв въобще да няма. Засега няма отказани резервации от партньорите, с които работим - големите туроператори и организации. Работим и за създаване на туристически ваучери, припомни Ангелкова.
Министърът на туризма подчерта, че мерките са регламентирани законово.
„Това, което имаме като искания от всички, касае основно искане на осигуряване на средства от държавата... Има осигурени различни инструменти и възможности, повтори отново Ангелкова.
За утрешната среща на министрите на туризма в ЕС сме предложили в т.нар. „възстановителен план“, който ЕК предложи за възстановяване след кризата, средствата за туризма да са около 20% от целия пакет и да има отделен инструмент за туризма. Правим всичко възможно да имаме тези общи мерки, включително и по отношение на поетапното отваряне на границите... Искаме да има единни правила, за да не се създава хаос“, каза тя.
Николина Ангелкова посочи, че се работи по краткосрочни и дългосрочни мерки.
„За нас е важен вътрешният пазар и работим в тази посока. Най-естествено е българите да посетим нашето Черноморие. Разработили сме различни опции за управление на морските плажове. Имаме рекламна кампания „Преоткрий България“.