fallback

НАП ще възстановява ПИК и с обаждане по телефона

За целта ще нужно и потвърждение на имейл

16:07 | 03.04.20 г.

Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, но са го забравили, ще могат да го възстановят само с едно обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700 или 02/98596801 за чужбина, като изберат меню 6 – „Информация с ПИК“, под меню 3 – „Забравен ПИК“. Необходимо условие е клиентът да има достъп и да ползва към момента електронния си адрес, който е заявил при издаването на ПИК. Това съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).

След свързване с консултант от Информационния център и след надеждна идентификация, клиентът ще получи временен ПИК. С него той ще може да влезе в е-услугите на НАП, да въведе нов код и да го потвърди. На имейл адреса си потребителят ще получи линк за активация на въведения от него код, с който ще може да ползва пълния обем електрони услуги, предоставяни от НАП. 

В случай, че потребителят няма достъп до електронния си адрес, посочен при издаването на ПИК, то той трябва да попълни и подаде заявление за получаване на нов в удобен за него офис на НАП. Издаването на ПИК отнема само няколко минути. От съображения за сигурност, той се дава лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик. Причината е, че всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи , се считат за саморъчно подписани от клиента.

Потребителите с персонален идентификационен код от НАП, които до момента са имали възможност само да правят справки, вече ще могат онлайн да разширят обхвата на е-услугите с ПИК, които ползват, без да ходят до офис на приходната администрация. Така те ще могат да подават декларации, документи и заявления онлайн, обясняват още от приходната администрация.

По данни на НАП в момента близо 860 хил. граждани имат активен ПИК, като от обявяване на извънредното положение на 13 март до момента издадените нови персонални идентификационни кодове са 17 345.  С ПИК на НАП могат да се ползват, както е-услугите на агенцията, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравно-осигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини и други.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги на приходната администрация. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:21 | 12.09.22 г.
fallback