fallback

Пътната агенция ще преразгледа строителните си планове заради коронакризата

Приоритетните проекти ще продължат да бъдат изпълнявани, увери проф. Олег Асенов, член на УС на институцията

12:15 | 28.03.20 г.

Строителните планове на Агенция „Пътна инфраструктура“ ще бъдат преразгледани. Приоритетните проекти ще продължат да бъдат изпълнявани. Част от средствата, необходими за изпълняване на специфични дейности заради кризата с коронавируса и необходимостта от поддържане на ТИР паркинги и дезинфекция по границите, Пътната агенция намира чрез преструктуриране на бюджета и трябва да се вземат от други пера.

Това коментира проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, в предаването „Седмицата“ на Дарик радио.

„Кризата е време за промяна на приоритетите. Част от плановете ще бъдат преразгледани“, посочи той.

По думите на Асенов тол системата работи пълнофункционално. И трите метода за таксуване са достъпни за потребителите – маршрутна карта с предварително обявен маршрут, който се въвежда в приложение с начална и крайна точка и междинни точки, с бордово устройство, както и с винетка за леките автомобили.

Към днешна дата са реализирани над 363 хил. маршрутни карти и над 9 млн. тол декларации, т.е. преминавания, отчетени от тол системата. Над 30 хил. са активните бордови устройства, има потенциал за договори за още около 60 хил. До края на извънредното положение се дава гратисен период за закупуване на устройствата, посочи Асенов.

Маршрутните карти могат да се съставят и активират до два дни предварително за нерегистрирани потребители и до 7 дни за регистрирани. Времето за активиране е до 5 минути, обясни той.

При наличие на GPS на камиона или автобуса той може да бъде настроен, така че да се проследява и от тол системата, допълни Олег Асенов.

Вече са оборудвани с бордови устройства превозните средства, които се движат интензивно по пътната мрежа, допълни той. Най-гъвкавият вариант е с бордово устройство или GPS проследяващо устройство, посочи той.

Що се отнася до призивите да се удължи срока на действие на винетките заради извънредното положение, Олег Асенов посочи, че всяка мярка според него трябва да се оцени каква точно по обхват целева група засяга и какъв е ефектът от това.

Според статистиката на Пътната агенция 50% от винетките са годишни, а останалите са с много по-кратък срок. Потребителят вече се ориентира да закупува такъв тип право на пътуване за време, което съответства на неговия профил на пътуване. С годишни винетки пътуват хората, които ходят на работа, а тяхното право в момента не е ограничено и те достигат до работните си места, подчерта Асенов.

Други, ползващи годишни винетки, пътуват до по-големи градове от малки населени места за пазаруване на стоки от първа необходимост и лекарства, което право също не е ограничено към момента, допълни той.

По думите му за менажирането на такъв процес – за удължаване действието на винетките, ще има по-висока цена, отколкото ефекта от мярката. Тази мярка не би била решаваща на фона на административната тежест, която би донесла, заключи той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:42 | 13.09.22 г.
fallback