"Продажбите на автомобили са свързани и с редица други проблеми от година преди това заедно с рестрикциите за дизелите", коментира тя. "Възрастните хора, които са най-уязвими от коронавируса, не са основна целева група за продажба, но това няма значение, защото страхът от неизвестното обзема всички", посочи Цанева.
Тя информира също, че могат да се активизират и стимулират онлайн продажбите. “Автомобилът не може да се купи онлайн и физическият контакт не може да бъде избегнат”, посочи изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Цанева отбеляза, че други доставки на автомобили има и от Германия, Австрия и Швейцария, които също са потърпевши от разпространението на коронавируса.
Що се отнася до състоянието на автопарка в България тя посочи, че в България се търсят най-вече 5-10-годишни автомобили. В същото време около 60% от автопарка се състои от около 20-годишни автомобили.
"Броят на автокъщите не намалява и това дори донякъде е проблем, продадените автомобили за 2018 г. бяха около 320 хиляди. В разстояние от пет години назад имахме ръст с около 10 % всяка година", подчерта изпълнителният директор на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.