По думите ѝ когато искаш да развиеш една среда, трябва да измислиш как да я стимулираш. "А за такъв тип предприятия трябват стимули", посoчи тя.
"Едно от най-важните неща е да се осигури подкрепа при стартирането. Това са хора, свързани с каузи. Трябва някой да ги подготви за бизнеса, трябва и допълнителна подкрепа", каза специалистът.
Надя Шабани изчисли, че за последните шест години с колегите ѝ са инвестирали 195 хил. лева, а реализираните приходи от организациите са 450 хил. лева.
"Европейският социален фонд от години се опитва да финансира устойчиви модели", коментира тя и каза, че едно от големите предизвикателства е да правиш социално предприемачество през европейските програми.
Според зам.-министърът на труда и социалната политика Султанка Петрова по последни данни 4800 предприятия към момента в България са регистрирани като социални – така те са се самоопределили. Направеният анализ обаче показва, че над 30% от тях не отговарят на изискванията да са такива.
На 22 и 23 февруари в Сердика център ще се проведе петото издание на базара „Малкото е много“. На базара се предлагат продукти на социални предприятия и граждански организации, които подкрепят различни каузи и извършват стопанска дейност, за да подкрепят мисията си.
14 граждански организации ще разкажат за историята, която стои зад техните продукти, за добавената социална стойност, която ще получат хората, след като пазаруват от тях.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.