fallback

Прокопани са първите 400 м от тунела „Железница“ на автомагистрала „Струма“

На обекта се работи денонощно, за да бъде завършен до януари 2022 г.

16:47 | 18.02.20 г.
Автор - снимка
Редактор

Прокопани са първите 400 м от тунела „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м а от северната – 125 м, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери, уточнява се в съобщението.

На обекта се работи денонощно, без почивен ден, допълва Пътната агенция. Целта е завършването му до януари 2022 г.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението.

Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.

Строителството на тунел „Железница“ започна в края на октомври миналата година след неколкократно отлагане на обществената поръчка за избор на строител. Изпълнител на обекта е консорциумът „АМ Струма Тунел 2018“, в който участват „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал Кънстръкшън“ ООД и „Виа План“ ЕООД. Стойността на договора е над 185,3 млн. лева без ДДС или почти 222,4 млн. лева с ДДС. Строителният надзор е на „План Инвест Железница“ ДЗЗД с участници „План Инвест Пловдив“, „Инфра Проект Консулт“ ЕООД.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:42 | 08.09.22 г.
fallback