fallback

Само Комисията по хазарта с право да преценява дали рекламите нарушават закона

Правилата в момента са достатъчно рестриктивни и пътят към ограничаване на рекламите е саморегулация, посочи Ели Герганова от Националния съвет за саморегулация

12:29 | 10.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Въпреки че Законът за хазарта забранява рекламата на хазарта, той допуска изключения, които касаят наименованията на игрите, техните правила и печалбите, за които очевидно в обществото остава впечатление, че с тях се злоупотребява.

Това каза за БНР Ели Герганова, председател на Управителния съвет на Националния съвет за саморегулация – неправителствена организация, в която членуват рекламодатели и телевизионни оператори.

Тя посочи, че Съветът е кореспондирал с Комисята по хазарта заради телевизионните реклами, които представят победителите от различни хазартни игри.

„Отговорът на комисията тогава беше, че те не намират закононарушение. Доколкото разбирам, подобни запитвания са имали и от СЕМ. Със същия резултат. При това положение на нас ни оставаше единствено да предлагаме тези излъчвани реклами да се придържат максимално към Националния етичен кодекс", обясни Герганова. „Комисията по хазарта на практика е единствената институция, овластена да прецени има ли нарушение на закона”,допълни тя.

Тя напомни, че в последните една-две години големите оператори с хазартните игри участват в Националния съвет за саморегулация и повечето от тях редовно искат предварителен преглед на рекламите заради етичните правила.

Като резултат „това е довело до опити да не се подбужда хазартно поведение сред децата чрез поява на популярни лица в рекламите”, поясни експертът, но потвърди, че определянето на часовете на излъчване на тези реклами не е посочино в Закона за хазарта.

„Ние се грижим за съдържанието на рекламите, а колко и къде да се излъчва, това вече е извън нашия обхват. Би следвало за това да се грижи СЕМ“, смята Герганова и допълни, че в Кодекса на Националния съвет за саморегулация има специален сектор, който засяга хазартните игри. „Такива има във всички европейски държави, където хазартът е разрешен, а българските правила са заимствани тези в Германия”, допълва тя.

Според председателят на управителния съвет на Националния съвет за саморегулация основната цел на правилата е да не се създава впечатление, че финансовите и социални проблеми на хората могат да се решават чрез участие в хазартни игри.

Ели Герганова е категорична, че правилата в момента са достатъчно рестриктивни и пътят към ограничаване на рекламите е саморегулация, „но тя е процес”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:06 | 14.09.22 г.
fallback