fallback

Климатичните промени удариха по лозарския сектор

Трябва да се рекламира повече виното ни зад граница, настоява инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по лозата и виното

18:36 | 24.01.20 г. 4

Прогнозите за 2020 г.

"Началото на годината не тръгва добре за цялото земеделие, не само за лозарския сектор. Очакваме дъждове и сняг, но прогнозата и за февруари не е благоприятна", посочи Коев.

От друга страна, като положителен факт той отчете, че до края на тази година в България ще има работещи 300 винарски изби, катоизбите за винен туризъм са 60.

"Всяка криза можем да посрещнем със собствена продукция. Ако има недостиг, бихме могли да вземем вино от европейските ни партньори или държави извън ЕС", информира изпълнителният директор на лозаро-винарската агенция.

Популяризиране на виното

"Виненият свят е във висока конкуренция. Количествата на производството нарастват и всяка продадена бутилка е от значение. Тази мярка в трети страни обхваща държави извън ЕС като Русия, Китай, САЩ, Япония. 80% е безвъзмездната помощ, 50% са европейски средства и 30% национално съфинансиране", посочи  Красимир Коев.

Според него трябва да се създаде сдружение, за да се усвоят тези средства, да се привлекат и рекламират повече членовете на лозаро-винарската агенция, и съответно – да се реализира по-голямо количество вино впоследствие.

"На Изток се търсят повече местните сортове – Мавруд, Гъмза, както и познатите – Каберне, Мерло, Шардоне, също са сред предпочитаните", разкри инженер Коев.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:24 | 14.09.22 г.
fallback