"Много е важно през тези три месеца да се направи анализ и да има мониторинг. Важно е да може да се проследи видът на таксите, които се събират и каква тежест поемат българските превозвачи. Също така трябва да се направи анализ на пътната мрежа и необходимите средства за поддържане", посочи той.
Според Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстер "Зелен транспорт", правителството се надява да събира около около 450 млн. лева на година от тол таксите.
"Дори и да успеят да се съберат тези 450 млн. лева, те не стигат за ремонт на цялата пътна мрежа. При всички положения ще има недостиг на финансови средства за ремонт на пътищата", посочи той и поясни, че информацията, която ще се събира от тол системата, автоматично ще отива в НАП.
По думите му така много голяма част от автомобилния бранш ще излезе от сивия сектор, защото ще може да се проследява каква е интензивността на използването на превозното средство и откъде и докъде пътува.
Ананиев коментира, че трябва да има равнопоставеност между железопътния и автомобилния транспорт, за да може да се развиват съобразно нуждата на икономиката на държавата.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.