„Тъй като в търговската мрежа нямаме право на отказ, както онлайн, повечето случаи са свързани с рекламация на стоки, при които е имало някакъв дефект“, поясни той.
Маргаритов обясни за наличието на няколко сериозни случая на разминаване между цените, които са обявени на щандовете и това, което се маркира на касовите апарати.
Председателят на КЗП разясни, че когато човек си купува много стоки невинаги обръща внимание на всяка една, когато тя бъде маркирана на касата, като по този начин някои търговци предприемат нелоялни практики.
„Размерите на глобите могат да стигнат до 30 хил. лева при първоначално нарушение и до 50 хил. лева, ако същият търговец извърши същата нелоялна търговска практика в рамките на една година“.
По думи на Маргаритов по време на празници, потребителите се оплакват най-вече от забавянето на определени доставки.
"При забавяне на доставката, потребителите могат да се откажат от покупката и да получат обратно парите си. Също могат да се предложат различен тип компенсации от страна на търговеца".
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.