Необходими са регулации относно електрическите тротинетки, третирани като моторни превозни средства. Зачестяват проблемите с тях, водещи до пътнотранспортните произшествия. Въпреки това те са добра алтернатива на придвижване и са бъдещето. Това посочи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria д-р Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстер "Зелен транспорт".
Повод за коментара му са регулациите за ползването на електрически тротинетки в България. Бяха публикувани нови текстове за обсъждане, свързани с тези превозни средства. Част от тях включват максимално допустима скорост от 25 км в час, задължителна каска, движение по велоалеи или най-вдясно на пътното платно. Забранява се движението по скоростни отсечки, градски магистрали и по тротоарите. Контролът ще се осъществява от общинската полиция.
"По отношение на произшествията вече се намесва и трета страна – застрахователите. Ако автомобилът е застрахован, застрахователят ще покрие щетите по него, но няма да го направи за собствена сметка”, каза Грозданов и уточни, че компаниите, които отдават тротинетки, са заинтересовани да няма каски. – Трябва да си носим каска, ако искаме да наемем въпросното превозно средство, което затруднява процеса."
Според представителя на клъстер "Зелен транспорт" в България няма изградена велоинфраструктура за подобни превозни средства. "В цяла Европа са налице проблеми с електрическите тротинетки. Във Франция вече има пет смъртни случая", отбеляза д-р Грозданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.