fallback

Заявление за издаване на лична карта ще се подава електронно без ел. подпис

Министерският съвет промени Правилника за издаване на български лични документи

14:11 | 06.11.19 г.

Министерският съвет промени Правилника за издаване на български лични документи /ПИБЛД/. Целта на направените промени е намаляване на административната тежест на гражданите, съобщават от пресслужбата на кабинета.

Чрез системата за електронни услуги на Министерството на външните работи се създава възможност за подаване по електронен път на заявление за издаване на лична карта, без да е необходимо ползването на квалифицирано удостоверение за електронен подпис.

Намаляват се сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина.

Дава се възможност за лично получаване на български личен документ чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга, когато заявлението за издаването на документа е подадено лично в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина, което предлага тази услуга.

Осигурява се и възможността за подаване на заявление за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство в определени случаи и в районни управления към ОДМВР по постоянен адрес на заявителя. 

В съответствие с измененията на ЗБЛД е предвидено и издаването на временен паспорт да се съгласува от дипломатическите и консулските представителства само с Министерството на външните работи, освен в случаите на издаване на временни паспорти на български граждани, на които след 1 септември 1999 г. не са издавани български документи за самоличност, когато тяхното издаване се съгласува с МВР.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:00 | 13.09.22 г.
fallback