fallback

Трябва ли фирмите да уволняват служители заради публикации във Facebook

Работодателите трябва да са моторът на доброто общуване в социалните мрежи, а работниците да спазват Етичния кодекс, съветват Геновева Христова-Мъри и Тодор Капитанов

17:00 | 21.10.19 г. 2

Има редица примери с работещи хора, срещу които е имало административни последици от работодатели заради активността им във Facebook. Има и случаи, които са добили популярност в медиите. Това посочи Тодор Капитанов, национален секретар в КНСБ, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Преди година работник от Павел баня беше уволнен, защото е публикувал във Facebook фиша от своята заплата в размер на 388 лева“, даде пример той.

Според синдикалиста уволнението е много крайна мярка, “особено в момента, когато всички работодатели се борят за най-добрите служители на пазара на труда.”.

“При този недостиг на кадри уволнението на качествени служители е пресилено", коментира Геновева Христова-Мъри, управляващ директор на Ligna Group и председател на Българския мебелен клъстер.

По думите на Капитанов примерът от Западна Европа е за разбирателство и диалог между работодателите и служителите. “Сега работници и работодатели се обединяват върху полето на диалога и всяка една отделна фирма следва да си определи тези етични политики", заяви Капитанов.

Той е убеден, че работодателите трябва да са моторът на доброто общуване в социалните мрежи.

"Една от клаузите в Етичния кодекс е за запазването на фирмената тайна, защото информацията е основният инструмент в сферата на услугите, който прави една фирма конкурентоспособна", обясни Христова-Мъри.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:03 | 12.09.22 г.
fallback