По предложение на вицепремиера Томислав Дончев започват едномесечни обществени консултации по проект за промяне на Наредбата за административното обслужване, който е качен на Портала за обществени консултации. Целта му е да реформира изцяло системата за обратна връзка от потребителите и стандартите за качество на административната услуга, посочиха от пресслужбата на правителството.
Задължителни за всички администрации стават анкетните проучвания, консултациите със служителите, наблюдението по метода „таен клиент“, както и проверки относно сигнали, жалби и медийни публикации.
Във всички администрации се предвиждат общи стандарти, които се отнасят до достъпността до центровете за обслужване, както и при комуникация с потребителите.
Ще бъдат стандартизирани сроковете за отговор на запитвания и използването на опростени и лесни за попълване образци и формуляри, информират от Министерския съвет.
Измененията в Наредбата за административно обслужване ще дадат възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане и на допълнителни собствени стандарти – за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, онлайн проверки на статуса на услугата както и възможност за обслужване в извънработно време.