Могат да се направят няколко общи предположения за прекратяването на дейността на първия онлайн фермерски пазар в България Farmhopping. Със сигурност българският пазар не е толкова развит по отношение на потреблението на храни с ясен, биологичен произход. Първият проблем е, че е трудно да дефинираме пазара и да се позиционираме на него. Това мнение изрази Николай Вълканов, управител на "ИнтелиАгро", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Няма точна статистика каква част от храните, които са потребяват в България, са от такъв произход. В случая трябва да отчетем вътрешния пазар като фактор и мащаб. Той не оправдава твърде високите разходи, коментира той. – България има силна разпокъсаност в предлагането на такъв тип продукти.”
Според Николай Вълканов логистичният проблем е сериозен, защото трябва да се работи с много на брой дребни стопанства с малка по обем продукция.
Той смята, че ще се появяват алтернативи на пазара, които ще са се поучили от част от грешките на Farmhopping.
“Очевидно е, че хората търсят храна с чист произход, каза Николай Вълканов, но смята, че прохождащите производители в този бизнес в нашата страна често имат неоправдано високи очаквания на каква цена трябва да се продава техният продукт."
Управителят на "ИнтелиАгро" даде положителен пример с Франция, където има автоматизирани и охладени киоски, заредени с различни касетки с плодове и зеленчуци.
"Ето че няма нужда от свръхскъпа логистика и инвестиция", поясни Вълканов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.