Има индикации за наближаваща рецесия у нас, като най-сериозен трус от спада на потреблението ще усетят компаниите, които не са рентабилни. Това прогнозира Петър Ванчев, управител и собственик на Store.bg, в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Незапълнената ниша на пазара и ясните индикации, че бизнесът има голям потенциал довеждат Ванчев до решението за създаването на електронен магазин преди 20 години. Той определи прохождането на пазара в България тогава като „много трудно и бавно“.
„По онова време хората си купуваха неща от интернет, само за да покажат, че са модерни и съвременни и правят нещо, което е популярно по света. Едно от най-сериозните предизвикателства пред електронната търговия към момента е конкуренцията, а тази у нас е много посредствена”, смята предприемачът.
Според него проблемът е, че много компании се опитват да инвестират в бъдещето и работят на загуба. “Много често целият им маркетинг се основава на това да подбиват цените на конкурентите си, без да предлагат никаква допълнителна стойност на клиентите си“, обясни Петър Ванчев.
По думите му клиентите се подлъгват по ниската цена, но доброто изпълнение на работата остава основно за тях..
Като друго предизвикателство пред сектора управителят и собственик на Store.bg посочи удовлетвореността от потребителското преживяване. Тя според него е изключително важна и изключително трудна за постигане заради различните очаквания на потребителите.
Ванчев отбеляза още, че за да минимизира грешките, сайтът разчита значително на автоматизация.
„Голяма част от бизнес модела е изграждане на автоматизирана инфраструктура, която да оптимизира работата и в същото време да минимизира грешките, които могат да се случат“, разкри тайните за успеха в работата Ванчев.
Той е категоричен, че твърденията, че онлайн се пазарува предимно с кредитни карти са голяма заблуда и напомни, че над 90% от продажбите в България са в брой.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.