Прогнозите пред летния туристически сезон край морето в България са, че ще бъде слаб, тъй като официално вече има отлив от чуждестранни туристи, а все повече българи решават да прекарат ваканцията си в съседни страни. Причината за този проблем се таи в липсата на ясно обособена целева група, към която да се стреми туризмът ни. Това е мнението на Георги Ауад, директор на агенцията за медийни анализи Perceptica, и на Мартин Димитров, изпълнителен директор на рекламната агенция Nitram, споделено в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Ние сме конвенционални хора в областта на туризма. Ние сме банални и сме се насочили към една ясна публика. Това е публиката на крайно масовия, не много заможен турист. Последните двайсетина години ние нямаме промяна в тази посока. Говорим за една голяма маса хора, които да оставят малко след себе си. Цялата риторика на българската реклама в туризма е такава и аз вярвам, че това е остаряло“, посочи Димитров.
Според него курортът „Слънчев бряг” трябва да остане място, на което младите хора да се сблъскат за пръв път с голяма част от пороците на своето време, а останалите курорти трябва да имат своята идентичност.
„До различните типове туристи се стига по различни начини. Например скандинавците не биха дошли в България на почивка, защото, според едно проучване, което направихме преди три години, отношението към бежанците през 2016 г. беше крайно негативно. Там хората се запитват как ли биха се чувствали в една такава държава, която се отнася по подобен начин с хора, бягащи от война, макар и в ролята си на туристи. Те се съмняват в гостоприемството ни“, коментира Георги Ауад.
Той обяви, че Пловдив в ролята си на Европейска столица на културата изостава много от успеха на италианския си предшественик Матера, защото не насочва хората към културата, а към общия облик на града.
Повече от разговора в студиото на Bloomberg TV Bulgaria вижте във видео материала.