До няколко седмици ще бъдат обявени обществените поръчки за избор на строител на участъците Видин – Димово и Димово – Бела – Ружинци от пътя Видин – Ботевград.
Това става ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на въпрос на депутатите от БСП Цветан Топчиев и Николай Иванов за финансирането на проекта. Текстът на отговора на Аврамова е публикуван на сайта на Народното събрание.
Процедурата ще се провежда успоредно с процедирането на подробен устройствен план – парцеларен план (ПУП-ПП).
За тези участъци от пътя има технически проект, посочва Аврамова в отговора си. Работи се по отчужденията на имоти, оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) е влязла в сила, издирени са археологическите обекти по трасето и предстои проучване, уточнява още министърът.
За участъка от пътя след Ружинци – етапът до Монтана и след това от Монтана до Враца, има технически проект само за отсечката Ружинци – Монтана. За втората отсечка е приет идеен проект, посочва се в отговора на Петя Аврамова. Предстои да се изработи ОВОС.
За пътя от Мездра до Ботевград се предвижда модернизиране на трасето и разширяване до четирилентов габарит. Транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.
За участъка от Мездра до Ботевград има технически проект от 2008 г., който ще се актуализира, обяснява Аврамова. Избран е изпълнител за първия лот от участъка – от Мездра до с. Люти дол, като цената на договора е малко под 222,5 млн. лева. Изборът, обаче, се обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и се чака решение, отбелязва тя.
За другия лот тече обществена поръчка, но още не е избран изпълнител. Индикативната цена е 147,6 млн. лева.
Петя Аврамова подчертава, че основен проблем за строителството на пътя Видин – Ботевград е финансовото обезпечаване на дейностите. Правителството обеща до края на 2020 г. голяма част от пътя да бъде изградена. Индикативната стойност на строителството е над 1,5 млрд. лева.